Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 17 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Aktivity v přírodě na gymnáziích v Ústeckém kraji
Zábojníková, Kateřina ; Turčová, Ivana (vedoucí práce) ; Bačáková, Radka (oponent)
Název práce: Aktivity v přírodě na gymnáziích v Ústeckém kraji Cíle práce: Hlavním cílem této práce bylo zjistit současný stav výuky aktivit v přírodě na gymnáziích v Ústeckém kraji. Konkrétně jsme se zabývali, zda mají školy AP zaneseny ve svých ŠVP, v jaké formě, v jakém rozsahu jsou realizovány a jaký názor na jejich zařazování mají ředitelé škol a učitelé TV. Také jsme se pokusili zjistit, zda mají školy možnosti a jestli jsou vybaveny pro výuku aktivity v přírodě. Metoda: Dva semi-strukturované nestandardizované dotazníky pro ředitele a učitele TV. Výsledky: Aktivity v přírodě jsou na gymnáziích v Ústeckém kraji rozšířené. Jsou zařazovány v podobě kurzů i v rámci výuky tělesné výchovy, nejčastěji však v podobě kurzů. Nejvíce pořádanými kurzy jsou adaptační a lyžařské kurzy. Téměř všechny školy mají k dispozici vhodné podmínky pro aktivity v přírodě, ale jejich materiální vybavení pro tyto aktivity není optimální. Z výsledků vyplývá, že učitelé i ředitelé mají pozitivní názor na zařazování aktivit v přírodě do výuky, ale větší podporu mají v tomto ohledu od ředitelů. Klíčová slova: Učení v přírodě, sporty v přírodě, zkušenostní učení, tělesná výchova, sportovní kurzy, vzdělávání na gymnáziích
Vliv aktivit v přírodě na interpersonální vztahy ve vrstevnické skupině v prostředí ústavní výchovy
Nováková, Petra ; Turčová, Ivana (vedoucí práce) ; Neuman, Jan (oponent)
Název: Vliv aktivit v přírodě na interpersonální vztahy ve vrstevnické skupině v prostředí ústavní výchovy Cíl práce: Cílem této práce bylo zjistit, zda-li aktivity v přírodě mají vliv na vztahy uvnitř skupiny u mládeže, která žije v podmínkách ústavní výchovy. Metoda práce: Ke zpracování úkolu jsem použila dotazníkovou metodu, a to speciální sociometrický dotazník B3-U (Braun, 2006). V experimentální skupině bylo 11 respondentů a byly to děti z jedné uzavřené skupiny z Dětského domova v Jablonce nad Nisou. V kontrolní skupině bylo 10 respondentů a byly to děti též z jedné uzavřené skupiny z Dětského domova Semily. Obě skupiny byly ve věkové hranici od 8 do 15 let. Výsledky a závěry: Výsledky měření ukázaly, že nejvíce vyčleněné osoby ze skupiny si po intervenci našli nové vztahy v kolektivu. Výsledky ohledně nejvíce vyčleněné osoby ve skupině byly velmi pozitivní. Po intervenci měla nejméně atraktivní osoba méně, jak o polovinu záporných hlasů. Ve skupinové hierarchii byly odstupy mezi jednotlivými členy menší po intervenci. Pouze u výsledků pocitů přátelství, spolupráce a důvěry ve skupině se ukázalo, že po intervenci jsou nižší. Což je zvláštní k poměru k ostatním výsledků, které byly pozitivní. Klíčová slova: Aktivity v přírodě, sporty v přírodě, ústavní výchova, skupinová dynamika,...
Outdoorové aktivity pro zdravotně postižené osoby
Trčka, Martin ; Neuman, Jan (vedoucí práce) ; Hruša, Jan (oponent)
Název práce: Outdoorové aktivity pro zdravotně postižené osoby. Cíle práce: Připravit odbornou argumentaci pro zřízení profesionálního střediska nabízejícího outdoorové aktivity pro zdravotně postižené osoby. Prozkoumat stávající stav na poli outdoorových aktivit. Zjistit zájem pracovníků v oblasti výchovy zdravotně postižených osob o služby poskytované outdoorovým střediskem pro zdravotně postižené osoby. Zjistit zájem zdravotně postižených osob o služby poskytované outdoorovým střediskem pro zdravotně postižené osoby. Metoda: Hlavní metodou této práce je kvantitativní výzkum pomocí nestandardizovaného dotazníku distribuovaného odborným pracovníkům a organizacím zabývajících se výchovou zdravotně postižených osob a mezi zdravotně postižené osoby. Výsledky: Na základě průzkumu veřejně dostupných informací byl sestaven aktuální seznam organizací a spolků zabývajících se přípravou outdoorových aktivit pro zdravotně postižené osoby v České republice. Vlastním šetřením pak byl zjištěn i pozitivní zájem pracovníků se ZdP a samotných zdravotně postižených o outdoorové aktivity, byl sestaven žebříček nejžádanějších aktivit a zjištěno povědomí respondentů o organizacích zaměřujících se na outdoorové aktivity pro zdravotně postižené v ČR. Klíčová slova: Outdoor, outdoorové aktivity, outdoorové sporty,...
Právní problematika organizace aktivit v přírodě
Sýkorová, Klára ; Baláš, Jiří (vedoucí práce) ; Bílý, Milan (oponent)
Název: Právní problematika organizace aktivit v přírodě Cíle: Cílem této práce byla analýza právního prostředí v souvislosti s organizací a vedením programů v přírodě, a rozbor podmínek pro získání související kvalifikace. Metody: Pro rozbor právního prostředí jsem využila deskriptivně-analytický přístup, pro který jsem primárně využila obsahovou analýzu dokumentů. Další informace jsem získala na základě konzultací s odborníky v oblastech jednotlivých sportovních disciplín a pohybových aktivit, metodiky a právní regulace. Zjištěné informace jsem utřídila a systematicky zpracovala do přehledného shrnutí. Závěry: Provedená analýza poukázala na nejednotnost a roztříštěnost regulace, ve které chybí souhrnná doporučení a pravidla pro sporty a aktivity v přírodě. Část pravidel chování je navíc obsažena v nezávazných pokynech bez právní síly. Také jsem zjistila, že systém dalšího vzdělávání se nachází v přechodovém období. Jsou zaváděny změny, které by měly vést k větší přehlednosti právního prostředí. Dosavadní vývoj nicméně ukazuje, že půjde o pomalý a náročný proces. Kromě toho vedle obecného systému kvalifikací existují subsystémy, které využívají některé subjekty pro interní potřebu. Další vzdělávání pedagogických pracovníků postrádá přehlednost a jednotný systém. Jednotlivé vzdělávací kurzy se...
Aktivity v přírodě ve středních školách v Mládé Boleslavi pohledem studentů
Pelikán, Karel ; Turčová, Ivana (vedoucí práce) ; Nováková, Lenka (oponent)
Název práce: Aktivity v přírodě ve středních školách v Mladé Boleslavi pohledem studentů. Cíle práce: Cílem práce bylo vytvořit ucelený přehled o sportovních kurzech pořádaných středními školami v rámci povinné výuky. Zjistit skutečný náhled studentů na tyto kurzy pomocí reflexí na základě prováděných aktivit. Metoda: Údaje byly získány pomocí rozhovorů a dotazníků, které obsahovaly otevřené, uzavřené a škálové otázky. S pomocí grafů byla data interpretována a byly z nich vyvozeny závěry. Výsledky: Struktura sportovních kurzů je ve většině případů koncipována tak, že pedagogové nemají příliš starostí s přípravou, nevyužívají dostatečně možnosti přírodních prostředí, ale i přesto studenti vyjádřili spokojenost s průběhem sportovních kurzů. Klíčová slova: tělesná výchova, sporty v přírodě, výchova dobrodružstvím, výchova prožitkem a zkušeností, sportovní hry, ekologická výchova
Incidence zranění při kurzech aktivit v přírodě
Kladivo, Jaroslav ; Kalkusová, Lucie (vedoucí práce) ; Vomáčko, Ladislav (oponent)
Název: Incidence zranění při kurzech aktivit v přírodě Cíl: Cílem práce je zjistit míru úrazovosti při aktivitách v přírodě prováděných v rámci výuky na Katedře sportů v přírodě FTVS UK. Metody: Kvalitativní a kvantitativní analýza dat z knihy úrazů, termínových předpisů a závěrečných zpráv z kurzů, vydaných jednotlivými odděleními Katedry sportů v přírodě FTVS UK ze školních let 2009/10 až 2014/15 a jejich následné statistické zpracování. Využití NACA scoring systému pro hodnocení závažnosti úrazů. Výzkumný soubor tvoří studenti a vyučující FTVS UK. Výsledky: Výsledkem této práce je přehledný souhrn četnosti a závažnosti úrazů vzniklých při jednotlivých aktivitách v přírodě prováděných v rámci výuky na Katedře sportů v přírodě FTVS UK. Klíčová slova: Sporty v přírodě, lyžování, kanoistika, úraz, kurzy FTVS UK.
Zájem o sport u studentů 2. a 3. lékařské fakulty UK v Praze
Gajdošík, Jan ; Baláš, Jiří (vedoucí práce) ; Vomáčko, Ladislav (oponent)
Název Zájem o sport u studentů 2. a 3. lékařské fakulty Univerzity Karlovy Cíle práce Cílem práce bylo zjistit strukturu sportovních zájmů studentů 2. a 3. lékařské fakulty UK a relevantnost ke sportům v přírodě. Metodika Vyhodnocení dotazníku s pevně danou strukturou třinácti otázek, s otevřenými i uzavřenými otázkami, vyplňovaný samostatně. Použitý dotazník nebyl standardizován. Analýza a vyhodnocení dat byla provedena pomocí sloupcových grafů a tabulek. Dotazníkové šetření bylo prováděno na souboru 407 studentů, kdy 182 studentů bylo z 2. LF UK a 225 studentů z 3. LF UK. Výsledky Studenti 2. a 3. lékařské fakulty UK sportují nejčastěji dvě až čtyři hodiny týdně. Zajímají se především o individuální sporty. Plavání se věnuje 98 studentů ze zkoumaného souboru, běhání 63 studentů, fitness aktivitám 40 studentů. Ze sportovních her se nejčastěji věnují volejbalu (62 studentů). Velký zájem mají o sporty v přírodě, zejména cyklistiku (111 studentů), turistiku (40 studentů) a sjezdové lyžování (47 studentů). Diskuse a závěry Vysokoškolské vzdělání má pozitivní dopad na provozování pohybových aktivit, jelikož studenti vysokých škol sportují více než zbytek společnosti stejného stáří. Studenti preferují individuální sporty, velmi kladně hodnotí plavání, běhání a fitness aktivity. Studenti mají velký zájem...
Postoj generace Z k "indoorizaci outdoorových sportů"
Veselá, Jana ; Voráček, Josef (vedoucí práce) ; Opelík, Daniel (oponent)
Název: Postoj generace Z k "indoorizaci outdoorových sportů" Cíle: Hlavním cílem mé bakalářské práce je objasnit postoj generace Z k rostoucí nabídce outdoorových sportů v umělých, bezpečných a kontrolovaných podmínkách. Objasnění postojů by vedlo ke zlepšení porozumění spotřebitelských přání a preferencí různých účastníků patřících do generace Z. Metody: V práci je využívána metoda kvantitativního výzkumu, a to konkrétně elektronické dotazování, jehož cílem je zjistit postoje a motivaci minimálně 150 respondentů, patřících do generace Z. Soubor respondentů byl tedy určen částečně ovlivněným výběrem. Výsledky: Výsledek práce lze obecně formulovat tak, že generace Z má pozitivní postoj k indoorizaci outdoorových (lifestylových) sportů. Generace Z oceňuje vlastnosti jak indoorizovaného světa, tak přírodního prostředí. Můžeme ale pozorovat tendence upřednostnění indoorizovaných center především na základně praktických důvodů, jako časová a distanční dostupnost, větší efektivnost tréninku, nebo možnost sportovat celoročně i za špatného počasí. Výsledky ukázali, že respondenti reprezentující generaci Z jsou, co se týče vybraných lifestylových sportů, více aktivní v indoorizovaném prostředí. Klíčová slova: outdoorové sporty, indoorizace, lifestylové sporty, generace Z, komercializace, motivační faktory
Právní problematika organizace aktivit v přírodě
Sýkorová, Klára ; Baláš, Jiří (vedoucí práce) ; Bílý, Milan (oponent)
Název: Právní problematika organizace aktivit v přírodě Cíle: Cílem této práce byla analýza právního prostředí v souvislosti s organizací a vedením programů v přírodě, a rozbor podmínek pro získání související kvalifikace. Metody: Pro rozbor právního prostředí jsem využila deskriptivně-analytický přístup, pro který jsem primárně využila obsahovou analýzu dokumentů. Další informace jsem získala na základě konzultací s odborníky v oblastech jednotlivých sportovních disciplín a pohybových aktivit, metodiky a právní regulace. Zjištěné informace jsem utřídila a systematicky zpracovala do přehledného shrnutí. Závěry: Provedená analýza poukázala na nejednotnost a roztříštěnost regulace, ve které chybí souhrnná doporučení a pravidla pro sporty a aktivity v přírodě. Část pravidel chování je navíc obsažena v nezávazných pokynech bez právní síly. Také jsem zjistila, že systém dalšího vzdělávání se nachází v přechodovém období. Jsou zaváděny změny, které by měly vést k větší přehlednosti právního prostředí. Dosavadní vývoj nicméně ukazuje, že půjde o pomalý a náročný proces. Kromě toho vedle obecného systému kvalifikací existují subsystémy, které využívají některé subjekty pro interní potřebu. Další vzdělávání pedagogických pracovníků postrádá přehlednost a jednotný systém. Jednotlivé vzdělávací kurzy se...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 17 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.